Bli med inn i Albert Åberg sin verden - gjennom film og bøker

Gunilla Bergström skrev i alt 25 bøker om Albert Åberg.

Albert Åberg og Gunilla Bergström

I august i år døde forfatter og illustatør Gunilla Bergstöm. Hun skrev en rekke barnebøker, men er nok mest kjent for bøkene om Albert Åberg. En fin liten kar, både snill og litt rampete, ofte glad, noen ganger redd.... akkurat sånn det er for de fleste av oss. Albert er lett å kjenne seg igjen i, temaene i historiene likeså. Selv om bøkene begynner å bli noen år gamle, er de med sine allmenne temaer fremdeles relevante.

Ønsker du å låne bøkene har vi selvsagt mange av bøkene til Gunilla Bergström.

Men visste du at noen av historiene også er å se som film?

Se film hos Filmoteket

Filmoteket gjør det enkelt for deg som er privatperson å låne film med lånekortet ditt. Har du et nasjonalt lånekort ved Larvik bibliotek, kan du strømme film via Filmoteket. Har du ikke et nasjonalt lånekort fra før kan du skaffe deg det her på nettsiden vår, kontakt deretter biblioteket for å knytte det opp lokalt!

Filmoteket er et godt og enkelt supplement til de store, internasjonale kommersielle strømmetjenestene. Og du kan for eksempel se filmene om Albert Åberg her.

Filmoteket