Bli med på Sommerles.no!

Norges kuleste lesekampanje for alle 1.-7.klassinger varer ut august. Bli med da vel!

Filmen har premiere på sommerles.no 1. juni 🎬 Bli med tilbake til der det hele startet, da heltene fra Sommerlesuniverset gikk fra å være helt vanlige barn til å bli Odins hjelpere i en magisk, norrøn verden.

Sommerles har vært vår lesekampanje i mange år. I fjor var det over 1000 barn i Larvik som deltok, og det er vi veldig stolte av! Kanskje kan det bli enda flere deltagere i år? Hele landet er med på denne kampanjen, og over 162 000 barn koste seg med dette gjennom fjorårets sommer.

Målet vårt er å motivere barna til å lese så mye de bare orker i løpet av en lang sommerferie. Sommerles er en digital kampanje med digitale trofeer og flotte premier som kan hentes i biblioteket.

Oppstart på sommerles.no er 1.juni, og holder på ut august. Vi har kick-off lørdag 3. juni på Larvik bibliotek. Vi setter fokuset fullt og helt på sommerles denne dagen, og om du kommer innom kan du både få hjelp til å registrere deg og gjøre gøyale ting.

Plakat sommerles. Plakaten viser Astrid og Asbjørn og er illustrert med flere figurer fra sommerlesfortellingen

Sommerles.no gjør det gøy å lese!

- Sommerles.no er en digital lesekampanje på nettsiden Sommerles.no. Barna lager seg en profil, registrerer alt de leser i kampanjeperioden og får XP (poeng) for hver leste side.

- Sommerles.no er for barn i 1. - 7. klasse og varer fra 1. juni til 31. august.

- Barna får tilgang til en spesialskrevet fortelling av forfatter Mari Moen Holsve

- I tillegg til XP kan barna også gjøre seg fortjent til digitale troféer og kule premier som kan hentes på biblioteket!

- Sommerles er utviklet av Vestfold og Telemark fylkesbibliotek og Snuti AS.