Bokanbefaling: Hurra for lille kanin! av Ingrid Erøy Fagervik

Bli med å feire bursdagen til lille kanin, dere også. Hipp hipp heisan hurra!

Boktips Fra Helga (11)

Lille kanin gleder seg til å feire bursdagen sin. Hun har pyntet seg med sløyfe i håret og venter spent på at vennene hennes skal komme. Det blir sikkert noe godt å spise og drikke. Skal tro om hun får noen presanger? Festen slutter med sang og musikk.

Kaninen på forsiden av boka har store grønne øyne og er søt og sjarmerende. Med et lurt smil inviterer hun oss til å bli med på festen. Både teksten og illustrasjonene er enkle, men rommer likevel mye. Teksten er god å lese høyt, og annenhver side rimer. Boka passer best for de yngste, men også litt større barn kan øve seg på å telle fra en til ti. Boka er kartonert og tåler små barnefingre.

Kanskje dere har sett lille kanin før? Hun finnes på matbokser, sekker og på kort. Nå har hun fått sin helt egen serie med pekebøker.

Hurra for lille kanin! og de andre bøkene i serien kan dere også låne på biblioteket:

Andre bøker om bursdagsfeiring: