Boktips: Den store fuglejakten av Nora Brech

Alle fugler små de er kommet nå tilbake! Gjøk og sisik, trost og stær, men hvor er regnbuespetthunnen?

Boktips Fra Helga (13)

Om Den store fuglejakten

I Den store fuglejakten finnes det mange rare fugler. Lampefugler som kan lyse i mørket og fugler som ser ut som paraplyer. Jazzfugler som spiller jazzmusikk og har et blåseinstrument til nebb. Professor Fiær er glad i fugler og har lett etter den sjeldne og praktfulle regnbuespetthunnen lenge. Nå er hun i ferd med å gi opp. Carl og Kim vil gjerne hjelpe henne og drar på fuglejakt nedover elva i båten sin. Det blir en lang ferd, og alle de forskjellige fuglene viser vei, for det er ikke lett å finne den spesielle fuglen professor Fiær leter etter. Kanskje den rett og slett ikke finnes?

Brech har skrevet en enkel historie, men illustrasjonene hennes er som en fargeeksplosjon. Det er mange spennende små detaljer i bildene. Fjær, fugler og fuglebur. Frodige planter og trær. Hun varier også både størrelsen og perspektivet. Et morsomt grep er hva de ulike fuglene heter og hvordan de ser ut.

La deg inspirere, og dra ut på fuglejakt du også!

Anbefales av Helga

Andre bøker om fugler

Hvis du vil lese andre bildebøker om fugler kan du låne disse på biblioteket:

Andre bøker av Nora Brech

Nora Brech har skrevet og illustrert tre andre bildebøker som du kan låne på biblioteket: