Boktips: Fing av David Walliams og illustrert av Tony Ross.

David Walliams skriver morsomme og bra bøker for barn. Nina anbefaler den nyeste boka hans.

Boktips Fra Nina

Hva tror du en Fing er? Dette er historien om to bibliotekarer som blir forelsket, de gifter seg og får en datter.  Og hvilken datter! Fia Fromm er nok det mest bortskjemte barnet i verdenshistorien !

De stakkars foreldrene hennes tør ikke gjøre annet enn å adlyde henne. Når hun kommanderer faren ut for å skaffe henne en Fing må han bare gjøre det. Selv om han ikke aner hva en Fing er!  Heldigvis er en bibliotekar god til å finne ut av ting.  Etter et søk i selveste “monsterleksikonet”  finner han ut hva en Fing er.

Etterhvert ønsker han at han aldri hadde funnet ut hva det er. Men hva er  verst? Fias eksplosive raseri eller en Fing på fingeren? Skjønner du ikke hva jeg snakker om? Nei, for dette er nesten som å lese historien om Matilda av Roald Dahl bakvendt!  Helsprøtt. Og veldig bra til høytlesning!