Boktips: Girlskate – Eldrid Johansen og Steffen Sørum

Cornelia anbefaler Girlskate. En fin historie om vennskap og skating

Alle jentene spiller fotball, og hele familien er ihuga fotballfans. Jentefotballaget er nettopp startet opp og derfor er det enda viktigere at alle bidrar. Da er det ikke lett for Molly å si at hun egentlig ikke synes fotball er så veldig gøy. Faktisk rasende kjedelig. Enda verre er det at bestevenninnen Sofie – eller kanskje nå den tidligere bestevenninnen – også spiller fotball og er kjempeflink. Sofie har nemlig forandret seg mye i sommer, både på innsiden og utsiden, og hun har fått innpass hos de populære jentene. Molly er bare samme gamle Molly, som liker å tegne.

En dag suser det tilfeldigvis en jente forbi på skateboard. Molly får lov å bli med jenta i skatehallen for å prøve seg og skating er GØY.

Portrettbilde av en av bibliotekets ansatte. Hun har mørkt langt hår og smiler. I hendene holder hun en bunke bøker, bak henne er en bokhylle full av bøker. Foto. På fotoet er det satt inn et bilde av bokomslaget til Girlskate.

Enda kulere er det at hun kan kombinere både tegnehobby og skating når hun får tilbud om å sende inn et forslag til design av klubbens nye logo.

Herlig bok om vennskap, finne egne interesser og tørre å gå egne veier. Man blir lett og slett glad i både boken og i Molly.  Som et lite kinderegg kan man bakerst i boken også designe sitt eget brett om man har lyst.

Girlskate er første boka i en serie på tre bøker:

Girlskate
Betongparken