Tre gode barnebøker du bør få med deg

Susanne gir her tips til tre bøker som passer for større barn eller skolens mellomtrinn.

Url format not supported.

Dette er de tre bøkene som Susanne anbefaler i filmen. Alle tre kan du laste ned og lese i appen BookBites.
Artikkelen ble første gang publisert da biblioteket var stengt på grunn av korona en periode i 2020, og biblioteket er nå ikke stengt slik Susanne sier i denne filmen.

Den siste gjengen på jorda av Max Brallier

Jonas bor alene i et trehus fordi hele verden er invadert av zombier og andre monstre. Men han håper hele tiden at han skal få kontakt med noen andre overlevende. Aller helst håper han at bestevennen Omar og skolens peneste jente Malika har overlevd. Og en dag får han et signal. En spennende og ganske morsom bokserie for de som liker monstre og smarte oppfinnelser.

Miles og Niles av Mac Barnett

Miles Murphy er en mester i å finne på pøbelstreker. Når han begynner på en ny skole i Slumredal håper han å bli kongen av rampestreker. Men han oppdager snart at skolen allerede har en pøbel. En skikkelig god en. Denne serien passer for alle som elsker pøbler og rampete påfunn. Og for de som liker å erte dumme rektorer.

Udyr av Kristine Tofte

Amund er skolelei, og læreren ordner så han skal jobbe en dag i uken på en gammel gård et stykke utenfor byen. Men når han kommer dit, oppdager han snart at det ikke er en vanlig gård. Dette er nemlig gården hvor dyrene til de norrøne gudene i Åsgard bor. Og så snart Amund oppdager det, begynner dramatiske ting å skje.