Bli med å lage julegaver

Det er endelig lørdag, og endelig advent! Den fineste, hjertevarme og hyggeligste tiden er her atter en gang, og det er snart jul!!! Malin gleder seg minst like mye som de små, og i dag kan du ta turen på biblioteket for å lage dine egne julegaver.

Det er ingenting som er så koselig som hjemmelagde julepresanger, og mulighetene er uendelige. Vi setter ut alt mulig rart vi har av utstyr for å lage kule, fine, søte, morsomme og gode julegaver - og så lager du det du har lyst til!

Hvis du trenger litt inspirasjon kommer her noen forslag!

Ispinner:
Av ispinner kan man lage mye fint, og her ser dere to eksempler som i tillegg kun trenger lim og paljetter/glitter, og en liten tråd for oppheng. Det blir fine snøkrystaller og stjerner man kan henge på juletreet eller vinduet :

IMG 0833
IMG 0832

Kuler:
Disse er perfekte til å lage snømenn! Kuler i alle materialer fungerer, men for å lage en opphengt snømann må kulene ha hull tvers gjennom. De blir altså SÅ søte!

PS. Vi har ulik mengde av materialene, så alle kan ikke lage det samme. Det blir litt å ta det man vil eller som er tilgjengelig når man kommer - men det er fint om man bare tar 1 stk av noe, og heller lager noe annet etterpå.

IMG 0831
IMG 0830

På biblioteket har vi mange flotte bøker med tips og ideer til hva du kan lage selv. Sjekk ut julehylla vår eller spør en av de ansatte om hjelp.