Endelig lørdag, kulturnatt og farsdag!

Det er endelig lørdag, men vet dere hva? Det er også kulturnatt og SÅ mye gøy som skjer både her på biblioteket, og ellers i byen vår. Kom gjerne på biblioteket kl.12.00 og sjekk ut de flinke elevene fra Thor Heyerdahl videregående skole som har laget en skikkelig flott forestilling til oss! Her blir det både dans, sang og musikk :)

I morgen er det også farsdag, så vi inviterer alle til å lage en fin farsdagsrosett eller -diplom til en pappa, en far, en ste, en bonus, eller rett og slett en annen person i livet ditt som du setter pris på og har lyst å gi en hyggelig oppmerksomhet til! Det er ikke alle som har en pappa, men jeg håper alle kan finne en viktig person i livet sitt som fortjener en rosett. Og hvis du ikke finner noen kan jeg fortelle deg at du ikke trenger å lete mer; den aller viktigste personen i livet ditt er DEG <3

Hvis du ikke vil eller har tid til å stikke innom biblioteket i dag, så kan du enkelt lage en farsdagsrosett hjemme også, og her viser jeg hvordan.

Lag en farsdagsrosett

Du trenger

• ark i valgfrie farger
  • saks
  • lim
  • tusj/penn/dekor
  • eventuelt en sikkerhetsnål

Slik gjør du

Del et fargeark i to på langsiden, og brett deretter hver del til du får to “trekkspillark”. Brett de deretter på midten slik at det blir en slags halv vifte, og lim hver vifte sammen både på toppen i seg selv og de nederste rillene på hver vifte. Til slutt limer du de to viftene sammen slik at det blir en hel rund rosett. Deretter klipper du ut en sirkel i en annen farge, hvor du kan skrive “verdens beste pappa” eller lignende på, og limer den på midten av rosetten. Til slutt klipper du ut to “bånd” i valgfri farge og limer på undersiden av rosetten. Du kan velge å feste en sikkerhetsnål bakpå dersom du vil pappa skal ha den på seg, eller bare gi den som den er :)

IMG 0813 (1)
Fokus Farsdag22

P.S. Klokken 14.00 kan de voksne (og barn) få med seg en skikkelig stemningsfull og fin fremføring av Siste Servering, hvor det blir både dikt og musikk av Kjetil Espeseth og Kristian Kaupang.