Arrangement "Nadia Ansar - Min skam. I samtale med Malin O. Aareskjold." (Utsolgt)

Vi på Larvik bibliotek gleder oss veldig til bokbadet av Nadia Ansar tirsdag 27.februar kl.19.00. Det er det mange andre som gjør også, alle billettene ble revet vekk på noen få timer da billettene ble lagt ut for salg før jul!

Denne kvelden er et resultat av et skikkelig flott samarbeid med flere aktører, og her kommer litt mer informasjon om hva som skjer:

Denne ettermiddagen og kvelden har vi flere stands i biblioteket, hvor man kan få nyttig informasjon eller hjelp. Alternativ til Vold og Redd Barna vil stå på bemannet stand i lokalene våre fra kl.18.00, mens barneverntjenesten vil være tilgjengelig på eget rom fra kl.16.00 for samtale, råd og spørsmål. Det vil også ligge tilgjengelig materiale fra Senter mot incest og seksuelle overgrep i Vestfold.

Arbeidsgruppa rundt temaplanen “Vold i nære relasjoner” i Larvik kommune er medarrangør, og vil i forkant av bokbadet innledningsvis vise en liten kortfilm om temaet, samt si kort om arbeidet de gjør.

Portrett av Nadia Ansar
Nadia Ansar
Ung kvinne holder frem boka "Min skam" av Nadia Ansar. Foto

Bokanbefaling: “Min skam” av Nadia Ansar.

Uten at det er en nødvendighet å ha lest Abid Raja (og Abida Raja) sin biografi først, så er “Min skam” likevel kronen på verket. Nadia utdyper og komplementerer historien deres på en vakker, men brutalt ærlig måte - samtidig som hun også byr på livets vondeste hemmeligheter og sårbarheter. Hun sammensmelter dette perfekt med en god dose faglighet og autoritet, som er velskrevet, veldokumentert og veletablert.

Jeg som leser jubler, både for historien, Nadias reise og motet hun viser ved å gi sårhet og sannhet et ansikt!

Anbefalt av Malin