Dungeons and Dragons på biblioteket

Visste du at biblioteket har det du trenger for å spille D&D?

Design Uten Navn 2022 09 16T141040.930

“Dungeons and Dragons” er et bordrollespill med en dungeonmaster (dm) og øvrige spillere. Dungeonmaster er en historieforteller som lager, leder og styrer eventyret de andre spillerne skal rollespille seg gjennom. Spillerne velger eller utvikler hver sin karakter med blant annet klasse og rase, og så er terninger et viktig element. Disse brukes for å slåss, anvende ferdigheter karakteren din innehar og for å bygge historien sammen med de andre. Man må bruke fantasi og samarbeid, og historiene inneholder ofte både monstre, uventede plots og unike karakterer.

På biblioteket har vi nå det grunnleggende man trenger for å spille D&D, enten om du vil låne med deg hjem eller sitte på biblioteket. Utvalget passer både for helt nye som vil sette seg litt inn i det, og de mer erfarne som ikke har utstyret eller bøkene tilgjengelig.

Utvalget vårt består av:

• 4 sett terninger (både spillere og dm behøver et sett hver)
  • “Essentials kit” (alt du trenger for å komme i gang med D&D; terningsett, karakterskjemaer, eventyr/historiebok, kart mm.)
  • Boken “Player’s handbook” (for spillere)
  • Boken “Dungeon master’s guide” (for dm)
  • Boken “Monster Manual” (for dm)