Gjenbruksnett

Biblioteket og Verket står sammen om fargerike, solide og unike bærenett. Nettene er til utlån!

På Larvik bibliotek er vi opptatt av bærekraft! Bibliotekets hovedoppgaver ER jo faktisk bærekraftige. Vi har i alle år lånt ut bøker, og dermed gitt mange mennesker gode leseopplevelser på en svært miljøvennlig måte. Så har bunken med bøker gjerne havnet i en plastpose på vei hjem. Dette ville vi gjøre noe med!

Larvik kommune jobber kontinuerlig med å få til bærekraftige løsninger. Vi søkte derfor om Miljørn-midler for å få til noe som kunne løse dette. Penger fikk vi og etablerte et samarbeid med Anne Kari Ramberg på Verket. Der er det mange kreative og flinke hoder, og sammen endte vi på et helt fantastisk produkt som de nå har startet produksjon av.

Kari Med Biblioteknett
Verket med biblioteknett

De gjenbruker blant annet møbelstoffprøver og gamle bannere. Med silketrykk lager de vår signatur på veskene og vi har i disse dager fått første levering av disse utrolige bærenettene som vi blir sprudlende glad av å se på!

Nettene kan du låne hos oss sammen med bøkene du skal lese. Så leverer du det igjen når bøkene er lest.

Foreløpig har vi ikke så mange, så vær rask om du ønsker et!

Biblioteksjef Kari Moldvær viser frem de fine gjenbruksnettene du kan låne på biblioteket. Hun står foran bokhyller, smiler til kamera og har mange nett på armen. Foto
Fire glade damer viser frem gjenbruksnett. Bildet er tatt i bibliotekets barneavdeling. Foto: Larvik bibliotek