Karanteket

Selv når bibliotekene er stengt holder vi åpent på nett. Karanteket samler digitale bibliotektilbud fra hele landet.

Når Norge stengte ned i mars 2020 ble det mer bruk av bibliotekenes digitale tjenester. Våre bibliotekvenner i Nordland har laget en flott samleside for digitale bibliotektilbud. Siden har de kalt KARANTEKET. Her kan du lese om alle de digitale tjenestene i bibliotekene våre. Du vil også finne aktuelle saker, og podcaster du kan høre på. Og en egen arrangementskalender med digitale bibliotekarrangementer fra hele landet.

Tilbudene du finner her er de samme som tilbys av de aller fleste folkebibliotekene i landet vårt. Høyst aktuell for oss alle med andre ord.

Alle bibliotekene i Norge samarbeider og deler ressurser. På den måten kan vi sikre alle landets innbyggere gode tjenester, uansett hvor de bor. Fjernlån mellom bibliotekene er en ting vi samarbeider om, digitale ressurser en annen. Vi i Larvik er stolte av å være med i et stort nasjonalt samarbeid!

Filmoteket