Klesbyttesøndag

Har du en lekker bluse som er litt stram over brystet? En kul bukse som bare sitter litt feil? Eller er du bare lei av favorittplagget ditt? Bli med på Klesbyttesøndag på Larvik bibliotek, og forny garderoben din på en miljøvennlig måte! Søndag 25.september ønsker vi alle voksne velkommen til “klesbyttesøndag” fra 12.00-15.00.

Å redusere forbruket vårt er noe av det viktigste vi kan gjøre av miljøtiltak som enkeltpersoner, da all klesproduksjon belaster miljøet med vannforbruk, kjemikalier og klimagassutslipp. Dette ønsker vi på Larvik bibliotek å sette søkelys på, og gjøre det enkelt for deg å ta noen smarte valg for kloden og fremtiden vår.

Slik foregår det

• Lever inntil 5 klesplagg i skranken på biblioteket innen 21.september; klærne må være hele, rene og pene!
  • Fint tilbehør som vesker og skjerf tas også imot, samt sko i god stand uten særlig bruksmerker og slitasje. Det er bare dame og herreklær som kan byttes, ikke barneklær. Undertøy og sokker tas ikke imot.
  • Du mottar inntil 5 byttelapper ved innlevering av klær - disse kan brukes på Klesbyttesøndagen; én lapp = ett plagg.

Det vil ikke være mulig å kjøpe klær på Klesbyttesøndag; kun bruk av byttelapper.

Dersom du ikke rekker fristen 21.09 kan du også ta med klær på selve Klesbyttesøndagen, men det kan være begrensninger til hva vi klarer ta imot og sjekke.

Klær som ikke blir byttet på Klesbyttesøndagen gis videre til Tanum, Røde Kors, Fretex el.

Biblioteket har fått god hjelp av Verket til Klesbyttesøndag, samt noen ungdommer fra Ung husflid.

Ungdomsbandet til Verket kommer kl. 13.00 og spiller for oss!

Biblioteket og kaféen vil være betjent og åpent for vanlig besøk i åpningstiden.
Kafétilbud: Enkel kaffe latte + kake for kr. 75,-