Lån av nettbrett

Visste du at du kan låne deg et nettbrett mens du er på besøk hos oss?

I nærheten av skranken på Larvik bibliotek finner du vår "Hublet". Dette er en løsning der du kan låne deg et nettbrett for å bruke det mens du er hos oss.

Vi har i alt 6 nettbrett som kan lånes ut, og vi har nå oppdatert både med nye nettbrett og ny programvare på vår Hublet.

Hvordan låne?

For å låne trenger du lånekortet ditt og pinkoden din. Dersom du mangler lånekort og/eller pinkode kan du be om hjelp i skranken. Vi vil da registrere navnet ditt, og du vil få en egen kode du kan bruke for å låne nettbrettet.

Lånetid

Lånetiden er satt til 2 timer.
Du kan bare låne ett nettbrett på lånekortet ditt om gangen. Skulle du ha behov for flere må du spørre i skranken.

Nettbrettet vil bare virke så lenge det befinner seg inne på biblioteket. Det kan ikke brukes utenfor våre lokaler.

På nettbrettet vil du finne aktuelle apper som feks Bibliofil, BookBites og Pressreader. Du vil også finne en nettleser (Google Chrome) og andre apper som kan være nyttige.

Det er satt opp en egen liten samling spill og aktiviteter som passer for barn. Er det noe du savner? Kom gjerne med tips til oss, så ser vi om det er mulig å legge inn det du ønsker.

Nettbrettene er for alle, både barn og voksne.

Kvinnelig bibliotekar viser frem et nettbrett fra Hublet. Foto
Lån et nettbrett mens du er på biblioteket!