Spill PlayStation på biblioteket!

Vi har kjøpt inn en ekstra PS5 og endret litt på reglene for å spille på Larvik bibliotek.

I barneavdelingen har vi fortsatt to konsoller (spillemaskiner). Det er en PlayStation 4 (PS4) og en PlayStation 5 (PS5). Disse to er for deg som går på barneskolen, eller er yngre enn det.

For de som har begynt på ungdomsskolen, eller er eldre enn det, er det kjøpt inn en ny PlayStation 5 (PS5) som er plassert i den nye ungdomssonen her på Larvik bibliotek.

For alle gjelder det fortsatt at man må ha med lånekortet sitt og låne kontrollere og spill i skranken. Og det er fortsatt ikke lov til å spise eller drikke i spillsonene våre. Hovedregelen er at du kan spille i 45 minutter, men dersom ingen andre venter på å spille kan du sitte litt lenger.

Du kan ikke låne med deg spill hjem.

Lurer du på hvilke spill vi har, eller hvilke regler som gjelder, er det bare å spørre en ansatt. Vi hjelper deg gjerne i gang, men du må selv klare å bruke spillet.

Vi har ofte kø for å spille PlayStation, og mens du venter kan du for eksempel låne en pc, et nettbrett eller Nintendo Switch. Bare spør oss, så får du hjelp. Vi har også mange fine brettspill du kan bruke mens du er på biblioteket.

Kos deg med å spille! Husk å ta hensyn til hverandre.

Nærbilde av hånd som holder en kontroller til PlayStation. Foto:  Sora Khan på Unsplash
Foto: Sora Khan på Unsplash