Ung i Larvik

I uke 32 (9.-15.august) har vi fokus på det å være ung i Larvik. Vi tilbyr blant annet to foredrag for ungdom.

Url format not supported.

Malin forteller deg om hva som skjer på biblioteket i uke 32

Mandag 9. august: "Let's talk about sex, Baby"

Velkommen til foredrag for ungdom om seksualitet, grenser og onani. Vi får besøk av sexologstudentene Kaja Rognlien og Amalie Svindal, og du er hjertelig velkommen til å stille spørsmål. Hvis du vil være anonym kan du sende inn dine spørsmål i DM til Larvik bibliotek i forkant.

Foredraget skal foregå på Larvik bibliotek i Nansetgata 12 kl.18.00

Torsdag 12. august: Trenger du å snakke med en voksen om hvordan du har det hjemme?

Denne dagen får vi besøk av barneverntjenesten. De vil være tilgjengelig på biblioteket fra kl.12.00 til kl.16.00. Du kan komme og stille spørsmål hvis du har noe du trenger hjelp til, eller noe du lurer på.

Barneverntjenesten har taushetsplikt og de vil gjerne treffe akkurat deg. De vil sitte i et eget rom og du trenger ingen avtale for å komme innom. Håper vi sees!

Torsdag 12. august: Hvorfor føler jeg sånn?

Denne dagen får vi besøk av kommunepsykologene Renate Høier og Vibeke M. Illman. De skal holde et foredrag for ungdom om følelser og hva det gjør med oss. Du kan selvfølgelig stille spørsmål, og dersom du vil være anonym kan du sende inn spørsmålene dine til Larvik bibliotek i forkant.

Foredraget starter kl 14.00 og varer til ca 15.30

Hele august: Prosjekt Dagbok

Vi ønsker å få tilsendt dine dagboknotater, enten det er nye eller gamle notater som du tenker at du vil dele med andre. Målet vårt er å vise frem hvordan det er å være ung i Larvik i dag.

Del ditt bidrag med oss og vi publiserer utvalgte innlegg anonymt

169 DAGBOK

Boktips for ungdom

Boktips for ungdom finner du på våre nettsider, under Inspirasjon