Endelig er biblioteket meråpent!

Det har tatt tid og vært mange hindringer på veien, men nå åpner ENDELIG biblioteket enda mer for deg!

Fra 28.mai kan du som er over 16 år låse deg inn hos oss når vi ikke er til stede. Trenger du ro til eksamenslesing, påfyll av bøker eller et sted å leke litt med ungene? - Da kan du låse deg inn hos oss.

“Nå kan jeg bruke hele bredden av biblioteket også når det ikke er ansatte her”, sier den lokale høyrepolitikeren Kjetil Vold.

Foto av Kjetil Vold i biblioteket

Han er allerede en flittig bruker av studiesonen der det et par år har vært mulig å låse seg inn. “Når familien kommer hjem og det blir for mye liv hjemme til å finne lesero, da drar jeg til biblioteket med studiene mine. Men nå kan jeg jo ta med datteren min også. Det blir fint å kunne dra hit med familien en regnværssøndag, for eksempel.”

For å kunne bruke biblioteket når det er ubemannet trenger du å underskrive en kontrakt. Dette gjøres digitalt eller du kommer innom oss.

Da kan du være her fra 6 om morgenen til 23 om kvelden. Du må være over 16, men du kan ta med barn du har ansvaret for.

Vi ser frem til å kunne slippe inn lånerne våre når vi har dratt hjem. Biblioteket er jo innbyggerne sitt hus. Og derfor regner  vi med at dette kommer til å gå fint! Ingen vil vel rote, gjøre hærverk eller bryte regler i sitt eget hus?

Lag kontrakt og kom når du vil. Da møter du kanskje Kjetil og flere andre!