Fortsatt gode muligheter for å låne til jul!

Nå er det strengt igjen. Vi skal redusere antall nærkontakter og vi skal holde avstand. Men det er fortsatt gode muligheter til å låne det du trenger av lesestoff og filmer i jula

Hva med alle de deilige bøkene jeg hadde tenkt til å lese i jula tenker du kanskje?

Fortvil ikke:

Du kan bestille bøker og andre medier du har behov for. Vi vil sørge for at det du bestiller blir satt på hentehylla vår, og du får en melding så snart det er klart og kan hentes. Hentehylla står på "torget" vårt, sammen med automatene for å låne. Her finnes også innleveringshyllene våre. Det gjør at du på en rask og enkel måte kan levere og låne det du trenger. Og du kan redusere tiden du oppholder deg inne på biblioteket, hvis du ønsker det.

Hvordan bestille?

Du kan bestille fra nettsiden vår, eller appen Bibliofil. Du kan også sende oss en e-post til larvik.bibliotek@larvik.kommune.no eller ringe oss på tlf 33 17 10 50

Hva kan du låne?

Visste du for eksempel at vi har et godt utvalg tegneserier for voksne? Eller at vi har fagbøker om det aller meste, kanskje du skal bruke julen til å lære noe nytt? Vi har romaner, krim, romantiske bøker, dikt, noveller, tidsskrifter og blader. Vi har film og vi har lydbøker. Det er mye å velge i!

Trenger du tips til bøker kan du for eksempel se rundt på nettsidene våre etter tips eller du kan ringe oss eller sende oss en epost så kan vi hjelpe deg.

Digitale tilbud

Vi kan også tilby flere digitale tjenester for deg som ikke har tid, lyst eller mulighet til å komme innom oss disse dagene før jul.

Bookbites - her får du tilgang til bøker av alle slag, både som tekst og som lydbøker.
Pressreader - gir deg tilgang til aviser og blader fra HELE verden på svært mange språk
Filmbib.no - norske kortfilmer og dokumentarer. Logge på med lånekortet.
Filmoteket.no - lån film ved å logge deg på med lånekortet ditt. Spillefilmer og mye bra å velge i.

Og i Bibliofil-appen kan du holde styr på lånerkontoen din hos oss.

Ta kontakt om du trenger det - vi er her for å hjelpe deg!