Husker du å levere tilbake det du har lånt?

Nå sender vi ut purringer igjen.

Biblioteket er mer enn bare bøker. Det er også filmer, magasiner og aviser. Det er en møteplass for alle, et sted du kan komme for å sitte og lese, snakke med noen, treffe venner, delta på en aktivitet. Eller bare være. Alt dette er biblioteket, og mer til. Biblioteket er ditt og mitt, og vi må sammen ta vare på det.

Når du låner fra bibliotekets rikholdige samling er det viktig at du leverer tilbake det du har lånt når du er ferdig med det.

Vi har satt en lånetid på alt materiale, og denne fristen er det fint om du overholder. Du kan fornye et lån så lenge vi ikke har ventelister. Dette gjør du enten på nettsiden eller i appen, eller du tar kontakt med oss på telefon, e-post eller i skranken på biblioteket.

Når lånefristen løper ut, sender vi deg en påminnelse om at du må levere tilbake. Mens biblioteket har vært stengt har vi ikke sendt ut noen slik påminnelser, men nå vil vi starte med det igjen. Så dersom du får et brev eller en melding fra oss, setter vi pris på om du enten fornyer lånet eller kommer tilbake med det du har lånt. Husk at andre også ønsker å låne det samme som deg.

Takk for at du returnerer det du har lånt!

Levere Hylle