Jul for voksne på biblioteket

Om du er en helfrelst juleelsker (som noen av oss er), eller om du synes tiden vi går i møte er mørk og tung - vi på biblioteket håper vårt nyeste påfunn vil gjøre adventstiden og førjulstiden litt ekstra koselig.

Larvik bibliotek inviterer både deg som allerede har smakt på julebrusen mens du fryder deg med deilige julefilmer, og deg som kanskje gruer deg til jul eller blir småsvett og stressa av hele greia, til “jul for voksne”.

Vi vil ha flere julearrangementer for å sette den riktige stemningen, for å skape et rom for den barnlige julegleden, en sjanse til å stresse ned og finne en pustepause i julestria, og et kreativt rom for å kanskje lette på lommeboka?

Programmet er variert, noe er med påmelding, noe koster penger, noe er kveldstid, annet er åpent for alle, gratis og på dagtid. Gjennom hele førjulstiden selger kaféen vår både deilig julegløgg og julebakst. Hva vil akkurat du sette av tid til?

Mandag 28.november:

Julekrans med Camilla Anvik kl.18.00-20.00

Dette er for deg som liker å lage ting selv, og ønsker deg en flott julekrans å henge på døra. Camilla Anvik kommer og holder dette kurset, og inkludert i prisen er alt man trenger av materialer. Har du noen spesielle kuler eller kongler du ønsker å ha, kan du gjerne ta disse med også. Du får selvfølgelig med deg kransen din hjem!

Pris: 500 kr, maks 20 plasser - bindende påmelding

Julekrans

Mandag 05.desember:

Juleverksted med Malin og Rigmor kl.18.00-20.00
Brett opp ermene og bli med på juleverksted for voksne! Vi setter fram masse ulikt utstyr, hvor man kan lage litt det man vil - med et så barnslig eller voksent uttrykk man vil! I tillegg vil vi lage papirjulestjerner til både vindu og juletre, og disse er skikkelig lekre. Malin og Rigmor vil være tilstede for å hjelpe til og vise fremgangsmåter.

Gratis arrangement, maks 20 plasser - bindende påmelding

Julestjerner

Onsdag 07.desember:

Julepåfyll kl.12.00-14.00
Årets siste “ukas påfyll” blir denne onsdagen preget av jul, hvor Malin og Kjetil vil prøve å sette den riktige stemningen for førjulstiden. Det blir høytlesning, julesang og noen juleboktips.

Etterpå blir det mulighet til å få hjelp med gaveinnpakning, man kan lage et hjemmelaget julekort eller lage seg en julestjerne av papir.

Gratis arrangement, ingen påmelding.

Mandag 12.desember:

Julehekling med Hanne Nyquist kl.18.00-20.00
Denne siste julekvelden for voksne vil dere få lære å hekle fine julehjerter og julestjerner. Hanne stiller med erfaring, fremgangsmåte og utstyr - men det er en fordel å kunne hekle og ha gjort det litt før. En flott førjulsaktivitet for å lande den perfekte julestemningen!

Gratis arrangement, maks 20 plasser - bindende påmelding

Julehekling