KIMEN litteraturfestival! 10.-14.november 2021

Velkommen til Vestfold og Telemarks nye litteraturfestival! I uke 45 er det mange litterære arrangementer her i Larvik. Vi gleder oss! Gjør du?

Kimen Litteraturfestival var fram til og med 2019 kjent som Litteraturuka i Vestfold. Kimen fortsetter der Litteraturuka slapp, som Vestfold og Telemark fylkeskommunes årvisse løft for litteratur og ytringsfrihet. I botanikken er kimen det som ligger klart i et frø for neste generasjon vekst. Slik vil vi at Kimen litteraturfestival også skal være. Vi vil være en festival som peker framover. At Kimen også er tittelen på Vinje-forfatter Tarjei Vesaas sin flotte roman fra 1940, viser også at vi står på grunnfjellet av en rik regional litteratur.

hentet fra nettsiden til Vestfold og Telemark fylkeskommune

Vi gleder oss over at KIMEN har valgt Larvik som sitt hovedsete. Det betyr at byen vår disse dagene kan kose seg med mange litterære arrangementer både på Bølgen, Sliperiet, Mikrobryggeriet og her på biblioteket.

Billetter kjøpes på Bølgens nettsider.

Kimenlitteraturfestival

KIMEN på Larvik bibliotek