KIMEN litteraturfestival inntar byen!

I uke 45, fra 9. til 13. november, huser Larvik store deler av litteraturfestivalen KIMEN

Kimen Litteraturfestival var fram til og med 2019 kjent som Litteraturuka i Vestfold. Kimen fortsetter der Litteraturuka slapp, som Vestfold og Telemark fylkeskommunes årvisse løft for litteratur og ytringsfrihet.

Tyngdepunktet for litteraturfestivalen er flyttet fra Tønsberg til Larvik, med Bølgen kulturhus som hovedarena. Det gleder vi oss over her i Larvik!

På biblioteket skal vi huse to arrangementer disse dagene:

- Onsdag 9. november kl.11.00: Kimen: Møte med Stian Gulli: Portalpilotene (gratis, for barn fra 8 år)

- Torsdag 10. november kl.12.00: Kimen: Thorvald Steen – om annerledeshet og livsmestring (gratis, voksen)

Årets festivalforfatter er Wesam Almadani. Hen kom til Larvik gjennom Fribyordningen i 2018. Wesam har vokst opp under krig og konflikter i Gaza, har levd med trusler og trakassering, og vært på flukt. Både på grunn av hvem hen er, og hva hen skriver om. Vi er ekstra stolte av Wesam som har hatt sin arbeidsplass på Larvik bibliotek gjennom Fribyordningen.

På med festivalskoa folkens! Vi sees på ett eller flere av de mange flotte arrangementene under KIMEN.

Skjerm Biblioteket Kimen Litteraturfestival Bolgen Kulturhus