Tallenes tale - Bibliotekåret 2022

Mot slutten av desember er det vanlig å gjøre opp regnskap for året som har gått. Når bibliotekåret 2022 i Larvik nærmer seg avrunding er tallenes tale klar:

Foredrag

Mer enn 160 000 har vært innom bibliotekets avdelinger i Larvik sentrum, Stavern og Svarstad i år. Det er flere enn noensinne.

Vi har hatt aktiviteter og arrangementer på dagtid, ettermiddager, kvelder og i helger,- for voksne, barn, ungdommer og småbarnsfamilier.

Over 50 foredrag og forestillinger har trukket mer enn 1900 publikummere. Vi har hatt Ukas påfyll og Boksnakk for nesten 600 personer.

Nesten 2000 skoleelever har fått lesetips fra barneavdelingen.

Over 300 barnehagebarn har opplevd lesestunder.

Mer enn 1000 barn var med på Sommerles i Larvik i år.

Klassebesøk2

Etter skoletid, Ungdomsonsdag, Babytreff, #endeliglørdag og Ferieaktiviteter har samlet over 3600 store og små.

Datahjelp

Vi har vært lokasjon for flere samarbeidspartnere som har organisert og arrangert blant annet Strikkegruppe, Frivillighetskafé, Leksehjelp, Shared reading og Datahjelp.

Skjermbilde (20)

Larviksfolk har lånt nesten 180 000 bøker på biblioteket i 2022.

Ikke overraskende er det Abid Raja og søsteren Abida Raja som topper listen over mest lånte og mest reserverte bok for voksne i 2022. Hos barn og unge er Detektivbyrå nr. 2, Oppdagerklubben og Nordlys-tegneserien aller mest populært.

Alle vi på Larvik bibliotek er takknemlige og glade for at så mange der ute bruker oss, og ønsker dere alle en riktig god jul! Vi gleder oss til 2023, og håper vi ser dere da!