Velkommen til en opplevelsesrik vår på biblioteket!

Arrangementsprogrammet vårt kan nå hentes på biblioteket.

Våren 2024

Vi starter året med en som har et litt annet fokus enn det resten av oss gjerne har i januar: Kaveh Rashidi ber oss faktisk senke skuldrene, gjøre mindre og slik bli friskere! Så deilig!!

Hos oss kan du senke skuldrene. Her er det ingen som forventer noe av deg, og du kan bruke hele dagen her om du ønsker det. Vi har masse du kan lese på og kan veilede deg til å finne noe for akkurat DEG! Men det skjer også mye i løpet av dagen. Kanskje du trenger hjelp til data? Kanskje du vil treffe andre foreldre i permisjon? Vil du treffe andre eldre for en hyggelig formiddagsstund? Vil du ta med ungene og lage noe kreativt eller se på en forestilling?

Vil du ha en pause på ettermiddagen der du kan spise med andre, skravle og kose deg? På biblioteket ditt er det mange muligheter både i det faste programmet hver uke, og på enkeltarrangementer. Det er aktuelle temaer som tas opp, og lørdag 13.januar kan du høre på en samtale om Israel/Palestina-konflikten . ØP kommer til å ha debatter her med aktuelle temaer utover våren også. Vil du ha en opplevelse av de  helt store kan du melde deg på speed-datingen vi har på valentinsdagen. Dette har vi gjort før, og det er kjempetrivelig! Eller du kan få hageinspirasjon, høre foredrag om kunstig intelligens eller lære deg å hekle om det frister mer.

Biblioteket er stedet som bygger bro på tvers av grupper. Her deles  kunnskap, erfaringer og meninger. Her er den viktige møteplassen som vi så sårt trenger i den tøffe tiden vi er inne i både lokalt, nasjonalt og internasjonalt.

Bruk biblioteket ditt! Du blir både klok, raus og glad av det!

Vi sees:)
Kari Moldvær, biblioteksjef