Vi350 – Larvik Byjubileum i 2021

I 2021 blir Larvik 350 år og det skal feires. Byjubilet har fått tittelen Vi350 da det er menneskene som har levd og lever i Larvik som skal være i fokus. Vi350!

Om Vi350

Vi350 er et samskapingsprosjekt hvor fremgangsmåten er bred involvering av innbyggere, frivillige, aktører, kommuneadministrasjon og næringsliv.  Markeringen av byjubileet skal søke å bringe folk tettere sammen og skape varige verdier som kan ha positive ringvirkninger for fremtidens Larvik.

Sentrale temaer er grevskapstiden, posisjonen som sjøfarts- og havneby med impulser fra Europa, Larvik som industriby, og byutvikling fram til i dag hvor byen er i stadig endring og utgjør et midtpunkt i den nye regionen Vestfold og Telemark.

Gjennom hele 2021 skal Larvik feire med arrangementer, konserter, prosjekter, foredrag og aktiviteter. Følg med på vi350.no for mer informasjon. 28-30. mai og 24-26.september vil det arrangeres to hovedmarkeringer. Programmet til disse to helgene vil slippes fortløpende.

Vi350 på Larvik bibliotek

12 temaer

Vi350 er delt opp i 12 temaer – et for hver måned. Temaene variere fra januar med tema Larvik i endring til november hvor kultur er i fokus med tema Kulturkommunen.

Larvik bibliotek vil være delaktig i Vi350 og vil koble aktiviteter opp mot de ulike temaene. Det være seg utstillinger i lokalet, anbefalinger og forhåpentligvis arrangementer. Vi ønsker dere velkommen innom for en titt.

Ikroner
Ikoner 3
Bredde Skoggrønn Vi350 Logo

Lag din egen krone

Kom til biblioteket og lag din egen Vi350 krone.

Logoen til Vi350 ser du her. Utgangspunktet for designet av logoen er folka i byen. Vi står sammen og sammen utgjør vi byen. Mennesker stilisert, tett sammen, danner en form. Denne formen kan ses på som en krone og vi feire med en krone.

Larvik bibliotek vil arrangere (når det igjen er mulig) Endelig Lørdag eller folkeverksteder hvor du og dine «folk» kan komme innom å dekorer din egen krone, akkurat slik du ønsker selv! Velkommen!

Hurra for Larvik!