Lån av møterom

Biblioteket i Nansetgata 12 har fire møterom som kan lånes. Nå kan du bestille rommene selv via nettet.

Hvordan bestiller jeg rom?

For å bestille et rom går du inn på kalenderen til biblioteket.

I kalenderen får du opp de fire rommene vi har til utlån og kan gå inn på hvert enkelt rom.

Når du kommer til kalenderen for ditt valgte rom velger du tidspunkt du ønsker rommet. Du kan bestille for 90 minutter av gangen, så dersom du ønsker å ha rommet i feks 4 timer må du legge inn tre bestillinger.

Ønsker du hjelp til å bestille rom, henvend deg i skranken eller ring oss på 33 17 10 50. De ansatte på biblioteket kan bestille rommet for deg for den perioden du ønsker.

På bestillingen oppgir du fornavn, etternavn, e-post og telefonnummer.

En person kan ha bestilling av rom maks 3 dager av gangen. Dersom man ikke har møtt opp 15 min etter oppsatt tidspunkt, slettes bestillingen for den dagen og andre kan bruke rommet. Du kan gi oss beskjed dersom du er forsinket, slik at rommet beholdes.

Bestiller du møterom i meråpent tid (dvs mellom 06 og 08 og mellom 19 og 23) må du ha lånekort og pinkode for å logge deg inn i lokalet. Biblioteket er da ikke bemannet, og det er kun studiesonen som er åpen for bruk.

Bestillingen blir bekreftet skriftlig på e-post av biblioteket.
Avtalen blir avlyst av biblioteket dersom du for eksempel har for mange bestillinger inne samtidig.

Husk å avbestille rommet dersom du ser at du likevel ikke skal benytte det, og gi oss gjerne beskjed dersom du går tidligere enn du har planlagt.

Guttebass

Møterom for 6- 7 personer.

Rommet har skjerm som man kan koble seg til med HDMI kabel.

Om navnet

Guttebass er en populær badeplass i Farris. Navnet går tilbake til ca. 1920. Guttane bada her, mens jentene bada på Jentebass litt lengre sør. Guttebass har en flott utsikt utover Farris og Gopledal. Det finnes nok mang en Larviking som har vært på ungdomsfest på Guttebass.

Guttebass2b

Bøkker'n

Møterom for 4 - 5 personer.

Rommet har skjerm som man kan koble seg til med HDMI kabel.

Om navnet

Bøkker’n, er en kortform av Bøkkerfjellet, som er en høyde i sentrum av Larvik, 32 moh. Herfra får man en panoramisk utsikt over Larviksfjorden. Bøkkeren Mikkel Christensen, som høyden er oppkalt etter, bodde i området på 1700-tallet. Byens karakteristiske brannvaktstårn fra 1851 ligger på toppen av høyden og rett nedenfor ligger det kanoner fra grevskapstiden. Hvert år avfyres det kanonskudd herfra på 17. Mai kl. 0700 til ære for nasjonaldagen.

Bøkkern

St.Helena

Lite møterom for to personer, med kun bord og stoler.

Om navnet

St. Helena er en liten øy som deler Lågen i to like før elva renner ut i Larviksfjorden. St. Helena spilte en rolle for laksefisket i Lågen. Øya er i dag ganske gjengrodd, men er ganske eksotisk for beboerne på Halsen. Kun de tøffeste trosser den strie elvestrømmen og svømmer ut dit for å bade. Øya har mest sannsynlig fått navnet sitt fra sjøfolk. De kalte den opp etter St. Helena utenfor Afrikas kyst, dit Napoleon ble deportert av engelskmennene.

163937031 197336431783707 433201497602915718 N

Moa

Kontor for en person, kun bord og stol.

Om navnet

Moa er en kortform av Furumoa som er bydelen Torstrands grønne lunge. Stedet er samlingsplass for den årlige Torstrand-dagen. Området består stort sett av gammel furuskog. Moa ble oppgradert for kort tid siden med skate-park, zip-line og ny basket - og fotballbane.

Moa A