Bibliobattles 2022

Bibliobattles er tilbake, og vi håper dere igjen vil bygge i Minecraft for å kjempe om heder, ære og en Playstation 5 for Larvik bibliotek!

Det aller viktigste du trenger å vite er denne nettsiden (se lenke). Her vil du finne svar på alt du lurer på, samt selve påloggingsinformasjonen til konkurransen.

Bibliobattles Fb

Men la oss ta det viktigste i punkter:

• Du kan konkurrere i Minecraft (og kun Minecraft i år!) - med både JAVA, Bedrock, windows, mobil og nettbrett. Altså alt utenom konsoller!
  • Konkurransen foregår i uke 46: fra mandag 14.november til torsdag 17.november. Du kan bygge og spille fra 17.00-21.00 så lenge du vil og orker; altså inntil 4 timer hver dag!
  • Du kan konkurrere alene eller på lag med inntil 4 spillere.
  • Det er ingen aldersgrense og så mange som vil kan melde seg på!
  • Det er gratis å være med - men det forutsetter at du har din personlige Minecraft.
  • Du spiller hjemme - men kjemper for Larvik bibliotek <3
  • Det er 3 temaer å velge mellom for å inspirere ditt prosjekt: litteratur (feks Harry Potter, Percy Jackson, Gutta i trehuset), spill og film (noe fra Fortnite eller Among us?), eller bibliotek (bygg Larvik bibliotek, biblioteket i Alexandria, eller ditt drømmebibliotek!).
  • Det er et tomtesystem, slik at ingen kan ødelegge for deg på din tildelte tomt :)
  • Det streames hver kveld fra tilfeldige byggverk, og finalekvelden lørdag 19.november ledes av Youtuberne Robthesir og Broonstar!
  • Vinner du for vårt Fylke får Larvik bibliotek tilsendt en lekker pokal vi gjerne vil slå kloa i! Vinner du hele den nasjonale finalen får DU gavekort på 1000 kr fra Komplett og Larvik bibliotek en flunkende ny PlayStation 5 + ekstremt mye KRED!

Så da er det bare å hive seg rundt; meld deg på - les regler og guider nøye, og begynn å forbered deg på den kuleste minecraftkonkurransen som er - Bibliobattles 2022!