Gjør lånekortet om til et nøkkelkort!

Vi åpner snart opp meråpent bibliotek i Larvik, og nå må alle som bruker meråpent signere kontrakt for å få tilgang. Dette gjelder også i Stavern og på Sentralen i Svarstad.

Nå blir også Larvik bibliotek SNART et meråpent bibliotek! Dette betyr at biblioteket kan brukes alle dager i året, selv om personalet ikke er tilstede. Det eneste som kreves er at du har lånekort og pinkode, og signerer en kontrakt. Kontrakten vil gi deg tilgang til våre bibliotek i Larvik, Stavern og Sentralen i Svarstad.

Helt siden 2013 har våre bibliotekbrukere i Stavern hatt muligheten til å bruke biblioteket etter at personalet har gått hjem. Stavern var det aller første biblioteket i landet med dette tilbudet (ja, det er vi litt stolte av!) og Sentralen i Svarstad er også et meråpent bibliotek.

Etterhvert har det blitt mange slike meråpne bibliotek i landet, og vi har lenge ønsket å tilby dette også i Larvik. Nå er det snart mulig!

Gjør ditt lånekort om til en nøkkel

Dersom du ønsker å ha muligheten til å logge deg inn for å bruke biblioteket i meråpent tid (ubemannet tid), må du signere en kontrakt med oss. Denne kontrakten signerer du digitalt i vårt datasystem Bibliofil, enten på nettsiden eller i Bibliofilappen. Ønsker du kontrakt uten digital signering, er det mulig å skrive den ut fra vår nettside og levere den i skranken i bemannet åpningstid.

Dette kan du gjøre allerede nå.

Signering i Bibliofil finner du under menyen Min side - Min profil

Åpningsdato i Larvik

...er ikke klar enda. Vi åpner opp så snart vi har muligheten til det. Det er fortsatt noen installasjoner og tilpasninger som må på plass. Men du kan allerede nå tegne kontrakt, slik at du er klar til åpningen!

Meråpent i Stavern og på Sentralen i Svarstad

Husk å signere kontrakt med oss dersom du er bruker av meråpent bibliotek i Stavern eller på Sentralen i Svarstad. NB! Dette gjelder selv om du har brukt biblioteket i meråpent tid tidligere!