Gjør lånekortet om til et nøkkelkort!

Vi åpner snart opp meråpent bibliotek i Larvik, og nå må alle som bruker meråpent signere kontrakt for å få tilgang. Dette gjelder også i Stavern og på Sentralen i Svarstad.

Nå blir også Larvik bibliotek SNART et meråpent bibliotek! Dette betyr at biblioteket kan brukes alle dager i året, selv om personalet ikke er tilstede. Det eneste som kreves er at du har lånekort og pinkode, og signerer en kontrakt. Kontrakten vil gi deg tilgang til våre bibliotek i Larvik, Stavern og Sentralen i Svarstad.

Helt siden 2013 har våre bibliotekbrukere i Stavern hatt muligheten til å bruke biblioteket etter at personalet har gått hjem. Stavern var det aller første biblioteket i landet med dette tilbudet (ja, det er vi litt stolte av!) og Sentralen i Svarstad er også et meråpent bibliotek.

Etterhvert har det blitt mange slike meråpne bibliotek i landet, og vi har lenge ønsket å tilby dette også i Larvik. Nå er det snart mulig!

Gjør ditt lånekort om til en nøkkel

Dersom du ønsker å ha muligheten til å logge deg inn for å bruke biblioteket i meråpent tid (ubemannet tid), må du signere en kontrakt med oss. Denne kontrakten signerer du digitalt i vårt datasystem Bibliofil, enten på nettsiden eller i Bibliofilappen. Ønsker du kontrakt uten digital signering, er det mulig å skrive den ut fra vår nettside og levere den i skranken i bemannet åpningstid.

Dette kan du gjøre allerede nå.

Signering i Bibliofil finner du under menyen Min side - Min profil

Åpningsdato i Larvik

Meråpent er i gang fra 28.mai i Larvik. Husk å signere kontrakt!

Meråpent i Stavern og på Sentralen i Svarstad

Husk å signere kontrakt med oss dersom du er bruker av meråpent bibliotek i Stavern eller på Sentralen i Svarstad. NB! Dette gjelder selv om du har brukt biblioteket i meråpent tid tidligere!