Endelig kan vi åpne opp igjen meråpent bibliotek i Stavern og i Svarstad!

Tirsdag 15.juni kan du igjen logge deg inn på våre bibliotek i Stavern og Svarstad, selv om personalet ikke er tilstede. Alt du trenger er lånekortet ditt og en pin-kode.

Koronapandemien satte en stopper for bruk av bibliotekene utenom ordinær åpningstid, men nå kan vi endelig åpne opp igjen for deg som vil bruke bibliotekene våre selv om personalet ikke er tilstede.

Hvordan få tilgang

For å kunne bruke løsningen for meråpent bibliotek må du være over 16 år. Du trenger lånekortet ditt (enten et fysisk lånekort eller et digitalt lånekort i appen Bibliofil) sammen med en pin-kode. Mangler du pin-kode eller har spørsmål om meråpent bibliotek? Ta kontakt med oss. Vi hjelper deg gjerne.

Åpningstida for meråpent er fra kl 06.00 til 22.00 alle dager, hele året.

Du bruker biblioteket når det passer best for deg. Logg deg inn ved døra, lån på utlånsautomaten og levere tilbake i innleveringskassa.

Smittevern

For at det skal være trygt å bruke våre bibliotek i ubemannet tid er det viktig at du som låner følger smittevernreglene:

• Hold hendene rene
  • Hold avstand, minst 1 m
  • Hold deg hjemme hvis du er syk
  • Bruk munnbind. Munnbind kan tas av når du sitter i ro ved et bord, men ha minst 1 meters avstand til andre.
  • Rengjør gjerne maskiner og utstyr før og etter bruk (feks pcene). Du finner sprayflasker med rengjøringsmiddel tilgjengelig i lokalet.