Bibliotekets litteraturpris 2023

Bli med og stem frem dine favoritter blant de nominerte bøkene til bibliotekets litteraturpris!

Bibliotekets litteraturpris

Bibliotekets litteraturpris er en årlig pris som deles ut under Kapittelfestivalen i Stavanger 20. september. Den ble delt ut for første gang i 2022.

Initiativet til denne litteraturprisen kommer fra bibliotekene Deichman (Oslo), Bergen offentlige bibliotek, Sølvberget (Stavanger), Trondheim folkebibliotek, Kristiansand folkebibliotek, Tromsø bibliotek, Drammensbibliotekene og Bærum bibliotek.

Collage satt sammen av logoen til Bibliotekets litteraturpris og de ti nominerte bøkene. Logoen er plassert i midten av bildet. Bokomslagene er plassert rundt logoen.

Alle bibliotek i Norge er invitert til å være med på denne årlige lesekampanjen, og Larvik bibliotek er med på dette.

Dette er de ti nominerte bøkene

Mer informasjon om prisen

Ønsker du mer informasjon om de nominerte bøkene eller hvordan du stemmer, er du velkommen til å komme innom hos oss. Vi har stilt ut bøkene, har informasjonsmateriell du kan få med deg og vil i ukene frem til september legge ut bokanbefalinger.

Du kan også lese mer om prisen og de nominerte bøkene på nettsiden til Bibliotekets litteraturpris.